Informatie Portaal Zorgaanbieders

18-01-2019

Het Portaal Zorgaanbieders, bereikbaar via https://pdc.bettywebblocks.com/, is voor gecontracteerde aanbieders de vindplaats van veel informatie. Het Portaal wordt meer en meer gevuld met informatie die voor aanbieders in te zien is, zoals de overeenkomst, bijlagen, contactgegevens en productcodes.

Deze informatie is van belang bij het werken met het Twents model.

Omdat we dit jaar voor het eerst met het Portaal werken, ontvangen wij veel vragen over het gebruik. Middels dit bericht beantwoorden we de meest gestelde vragen.

 Vraag: Ik probeer in te loggen in het Portaal op www.samen14.nl maar dit  lukt niet.

Antwoord: Het Portaal is niet te vinden op Samen14.nl maar te benaderen via deze link: https://pdc.bettywebblocks.com/

Inloggen

Vraag: Het lukt niet om in te loggen.

Antwoord: In de praktijk blijkt vaak dat bij een tweede keer inloggen het systeem wel toegang geeft. Probeer daarom eerst 2x achter elkaar in te loggen met dezelfde gegevens.

Vraag: Na twee pogingen lukt het nog niet om in te loggen

Antwoord: Voer het wachtwoord dat per mail verstuurd handmatig in, dus pas geen “knippen en plakken” toe.

Vraag: Ik ben een tussentijdse toetreder en het lukt me niet om in te loggen

Antwoord: Achter de schermen moeten er gegevens ingelezen worden, waardoor het portaal mogelijk voor jou als aanbieder nog niet toegankelijk is. Op het moment dat jouw Portaal gereed is, ontvang je van ons een mail met de handleiding en verdere uitleg over het inloggen.

Vraag: Ik krijg geen nieuw wachtwoord per mail binnen

Antwoord: Het kan zijn dat dit bericht in het spamfilter terecht is gekomen.
Soms duurt het wat langer. Gebruikelijk ontvang je de mail binnen een uur.

Vraag: De mail met het wachtwoord zit niet in mijn spamfilter en ik heb hem na een uur nog niet ontvangen

Antwoord: Via de knop “Wachtwoord vergeten” kun je een nieuw wachtwoord aan vragen. Geen reactie ontvangen? Neem dan contact op met het projectsecretariaat (infosamen14@regiotwente.nl).

Vraag: Als ik een wachtwoord op wil vragen, krijg ik de melding dat mijn mailadres niet bekend is.

Antwoord: Het Portaal is gekoppeld aan 1 mailadres van jouw organisatie. Dit is meestal het mailadres dat je ook hebt gebruikt bij de aanbesteding.

Algemeen

Vraag: Wij willen graag het Portaal koppelen aan meerdere mailadressen van onze organisatie

Antwoord: Dit is niet mogelijk. Het portaal is slechts voor 1 mailadres van jouw organisatie toegankelijk.

Vraag: Wij willen het mailadres waaraan ons Portaal gekoppeld is veranderen.

Antwoord: Dat kan. Stuur hiervoor vanaf het huidige mailadres een mail naar infosamen14@regiotwente.nl, met het verzoek dit te wijzigen.

Gegevens in het portaal

Vraag: Als ik de AGB-code of IBAN invul, zie ik niets behalve een geel balkje met de melding “Wacht op Goedkeuring” Zijn de gegevens wel goed door jullie ontvangen?

Antwoord: Het klopt dat de gegevens na invoer niet direct zichtbaar zijn. De melding die weergegeven wordt, betekent dat de ingevulde gegevens door ons nog handmatig gecontroleerd moeten worden. Zodra wij de gegevens goed hebben gekeurd, volgt hiervan een melding per mail en is het gele balkje verdwenen.

Vraag: Onder het tabblad “Documenten” wil ik graag bestanden toevoegen.

Antwoord: Op dit moment worden alle documenten onder dit tabblad door ons toegevoegd. Het is voor zorgaanbieders niet mogelijk om hier documenten te plaatsen. Wellicht dat we deze optie in de toekomst wel toevoegen.

Klik hier voor de handleiding van het Portaal.

Eerder publiceerden we al een nieuwsbericht over het Portaal Zorgaanbieders. Klik hier voor dat bericht.