Verlagen administratieve lasten

14-12-2018

Om de administratieve lasten voor aanbieders en gemeenten te verlagen zijn vijf werkgroepen ingericht. Deze werkgroepen bestaan uit medewerkers van gemeenten en aanbieders, samen werken zij aan voorstellen die lastenverlichting voor alle aanbieders en gemeenten tot doel hebben.

De werkgroepen zijn in oktober van start gegaan en maken goede vorderingen. Voor een aantal werkgroepen wordt op korte termijn voorstellen verwacht die leiden tot het verlagen van administratieve lasten. Op het moment dat deze voorstellen gereed zijn voor implementatie wordt dit aangekondigd op de website. 

Zie hieronder het overzicht van de werkgroepen en bijbehorende verslagen.

 

Werkgroep

Onderwerp

1

Overgang 2018 - 2019

Omzetten van bestaande indicaties naar het Twents model

Klik hier voor het verslag van herindicaties JGGZ
Klik hier voor het verslag van herindicaties excl. JGGZ

2

Instroom tot zorgproces

Door ontwikkelen van klantreis

Klik hier voor het verslag van 19 november 2018

3

Declaratie/verantwoording

 Nader vormgeven berichtenverkeer

4

Managementinformatie

1: Ontwikkelen managementinformatie format

2: Cijfermatig faciliteren ontwikkeljaar

5

Horizontaal toezicht

Ontwikkelen verminderen verantwoordingslast